Gyerekek

Gyerekek

2012. december 5., szerda

Eljött ez a nap is

Most, hogy végre elaludt a kis Manó, nekiülök a beszámolómnak, mert van ám miről írni! Nagy nap volt ugyanis a tegnapi: Maszat Manci, becsületes nevén Kincső 1 éves lett. Szóval igen, eljött ez a nap is... Nem is tudom, hogy sírjak-e vagy nevessek? Inkább nevetek, sírással úgy sem megyek semmire.

A nap nagy része készülődéssel telt, mindenképpen saját készítésű tortát szerettem volna adni neki - legalább most. Találtam egy jó kis tortareceptet, nem is tűnt nehéznek, ezért belevágtam. Így sikerült:


Életem első olyan tortája, ami finom lett és még tűrhetően is néz ki :)

Délután átjött G. családja - anyukája, nővére, másik nővére és az ő férje (keresztanya és keresztapa) és a kislányuk felköszönteni a kis Tökmagot. Az én családom online-csokitortát küldött Manónak, ma meg a postaládában találtunk egy kis csomagot anyukámtól.

De visszatérve a tortára: nagyon büszke vagyok magamra. :)

S íme a recept: Sült túrótorta
A tésztához:
50 g porcukor
100 g vaj
150 g búzaliszt
A túrótöltelékhez:
500 g túró (félzsíros)
90 g étkezési keményítő
200 g porcukor
500 ml tej (2,8%-os)
400 ml tejföl (20%-os)
1 db citrom héja
2 db tojás
15 g vaníliás cukor
 Elkészítés: 1. A sütőt előmelegítjük 190 C-ra. Béleljünk ki sütőpapírral egy 22 cm átmérőjű kapcsos tortaformát.
2. Először a tésztát készítsük el. A lisztet keverjük el a porcukorral, majd gyúrjuk hozzá a vajat. Ahogy összeáll a tészta, már jó is. Ne gyúrjuk túl, mert törni fog nyújtáskor. Ha elkészült, tegyük 10 percre hűtőbe.
3. Ha megdermedt, nyújtsuk ki a tésztát, és béleljük ki a tortaforma alját - úgy, hogy a tészta felnyúljon 3-4 centit a forma falára -, hézagosan szurkáljuk meg, és süssük elő. Csak addig süssük, míg teljesen aranysárga nem lesz. Nekem a nyújtással akadt egy kis problémám, összevissza szakadozott a tészta, de beleraktam a tortaformába és ott nyomkodtam szét.
4. A krém összetevőit egy tálban alaposan mixeljük össze.
5. Tegyük a híg tölteléket a formába, és kb. 90 - 100 percig süssük 190 C-on - légkeverés nélkül. Ha sütés közben nagyon sötétedne a torta teteje, fedjük le sütőpapírral, vagy alufóliával!
6. Ha kisült a torta, hagyjuk kihűlni, majd vágjuk körbe a formában egy vékony, sima pengéjű késsel. Vegyük le a keretet, és szeleteljük. Kicsit megijedtem, amikor kivettem a sütőből, mert tiszta rezgős-kocsonyás volt az állaga, de mire kihűlt, szépen megszilárdult.


A maradék
Ennyi. Lehet variálni gyümölcsökkel vagy bármivel, egyéni fantáziára bízva. Isteni finom!


Sütöttem ám pogácsát is, és - jó napom volt tegnap - valahogy ez is jól sikerült. :)


Ennyi lett - vagyis valamivel több, mert mire lefényképeztem volna, ... ööö... izé... rájárt egy mosómedve...
És így készül:
Kell hozzá:
- 50 dkg liszt
- 25 dkg margarin
- 2 tojás sárgája
- 2 dl tejföl
- 1 csomag sütőpor
- 1 kávéskanál cukor
- 1 teáskanál só

Ezt mind összegyúrjuk, 1-2 órát hűtőben pihentetjük, majd újra átgyúrjuk, kinyújtjuk 1 cm magasságúra. Kiszaggatjuk, sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk. A tetejét megkenjük tojásfehérjével, megszórjuk sajttal/köménymaggal/szezámmaggal/stb. 200 fokos sütőben 25-30 percig sütjük. Én légkeveréssel 10-15 percig sütöttem.


Na jó, ennyit a kajákról. Nézzük, mi a helyzet Maszat Mostmárténylegnagylány Mancival. Az utóbbi időben masszívan ráállt a napi egyszeri alvásra, csak egy a probléma: mindez délelőtt történik. Jó lenne, ha ki tudnánk húzni ebéd utánra, most ezen az ügyön dolgozom. Nagyon cukin dumál már, a legtöbb szó első szótagja megy már (pl. káposzta = , stb.), de a legújabb tudomány az amma (= alma). És még valami: Manócska életének első évét 4 darab kibújt fogacskával zárta.

Ja, van ám még más is! Újabban a manipuláció fortélyait sajátítgatja el a hölgyike - elsősorban az anyjával szemben. Ez oly módon történik, hogy ha például "kényszeríteni" akarom valamire (mondjuk, hogy feladjam rá a kabátot, mielőtt kimegyünk az utcára vagy nem tetszik neki a babakocsiban-lét), akkor hangosan - KÖNNYCSEPPEK NÉLKÜL - bömböl, hogy "Apaaaaaaaaaaa, apaaaaaaaaaa!" Nem tudom, mit gondolnak a járókelők, ha ezt hallják, már az is megfordult a fejemben, hogy azt hiszik, most raboltam el az apjától...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése